Vejledning til tilmeldingsblanketten til Varde2019.


VED EN EVT. EFTERBESTILLING udfyldes de krævede felter som første gang. Dog skal der i felterne 9, 12 og 16 vælges "Efterbestilling". 
Så kommer I ikke til at betale for et nyt stævnemærke eller logi på stævnet, eller tilmelder jer til jeres regionsopvisning 2 gange.

HJÆLPER: Hvis du vil være hjælper på stævnet og stå til rådighed for stævneudvalget i mindst 18 timer, skal du i felt 9. - "Valg af stævnemærke" - vælge "Hjælper over 18 Timer". Så vil du ikke blive opkrævet betaling for stævnemærket.
Det samme gælder i felt 16.- logi på stævnet. Hvis du vælger "Ja. Hjælper 18 timer", skal du ikke betale for logi på stævnet.
BEMÆRK! Stævneudvalget forbeholder sig ret til at afvise din hjælpertilmelding, hvis behovet for hjælpere er dækket. I så fald vil du blive kontaktet med information om hvordan stævnemærke og evt. logi skal betales.

Formularen i øvrigt:

Felterne 1 til 9 skal udfyldes af alle.  

Felt 7 og 8: evt. telefonnumre. Skriv dem uden mellemrum.  

Felt 9: Alle skal vælge stævnemærke. Priser indtil 1. april 2019: 
Voksen, fra 26 år: Kr. 800 for medlemmer af Folkedans Danmark eller spillemandskredsen - kr. 1100 for ikke medlemmer.
Ungdom, 15 - 25 år: kr. 530 for medlemmer af Folkedans Danmark eller spillemandskredsen - kr. 585 for ikke medlemmer
B&U 5 - 14 år: kr. 315  -  
Barn under 5 år: gratis
Hjælper - Se vejledningen ovenfor.
Regionsrepræsentant må kun vælges efter aftale med stævneudvalget. 
Efterbestilling kr. 0,00 - Bruges ved evt. efterbestilling.

Felt 10: Voksne og Ungdom: Skriv medlemsnummer i Folkedans Danmark eller Spillemandskredsen. B&U og Børn behøver ikke udfylde dette felt.

Felt 11: Vælg din forening på listen eller en af de øvrige muligheder. Hvis du vælger alternativ gruppe så husk at udfylde felt 24.
Dette felt har betydning for fordeling af campingpladser og skolelogi.

Felt 12. Vælg om du vil deltage i en regionsopvisning, eller vælg "Efterbestilling". 

Felt 13. Vil du deltage i dansen på torvet tirsdag.

Felt 14. Vil du bestille et stævnemblem. Pris kr. 50,-

Felt 15. Tager du en foreningsfane med?

Felt 16: Du skal vælge om du vil bestille logi (camping eller skolelogi) på stævnet, eller om du selv sørger for logi uden for stævnet.
Hvis du vælger logi på stævnet, skal du vælge hvordan du vil bo i felterne 17 - 18 - 19 eller 23.
Priser for at bo på camping eller skolelogi:
Voksen, fra 26 år: Kr. 325 for medlemmer af Folkedans Danmark eller spillemandskredsen - kr. 385 for ikke medlemmer.
Ungdom, 15 - 25 år: kr. 220 for medlemmer af Folkedans Danmark eller spillemandskredsen - kr. 250 for ikke medlemmer.
B&U, 5-14 år kr. 125  -  Børn, under 5 år Gratis
Hjælper - Se vejledningen ovenfor.
Regionsrepræsentant må kun vælges efter aftale med stævneudvalget. 

Hvis du vil bo på stævnecamping skal kun ét af felterne 17, 18 eller 19 udfyldes.
Felt 17: Udfyldes hvis du vil bestille en "standardplads" på stævnecamping. 
Målene er vognens og forteltets yderste punkter.
Felt 18: Hvis din campingvogn/telt ikke kan være på en "standplads" kan du bestille en plads i dobbelt størrelse. Pris kr. 220,-
Felt 19: Udfyldes hvis du vil bo sammen med en anden person der allerede har bestilt en plads på stævnecamping. (Bo i samme telt/campingvogn/autocamper)

Felt 20: Hvis du har bestilt en plads skal vi vide om du kommer med et telt, en camping-/teltvogn eller autocamper. Disse 3 kategorier må ifølge brandregulativet IKKE placeres ved siden af hinanden.

Felt 21: Skriv et telefonnummer der er campingenhedens bestillingsnummer. 
Alle der vil bo på i samme telt/campingvogn/autocamper skal skrive samme nummer.

Felt 22: Bestilling af plads til evt. fællestelt. 
Pris: Max. 6,5 x 7 m. kr. 220 -  Max. 6,5 x 17 m. kr. 430

Felt 23: Udfyldes hvis du vil bo på skolelogi.

Felt 24: Campingpladser og skolelogi tildeles normalt foreningsvis. Hvis I ønsker at blive indkvarteret som en gruppe på tværs af foreningerne kan I angive et selvvalgt gruppenavn her. Alle i gruppen skal skrive det samme gruppenavn.

UDFLUGTER OG TURE.

Felterne 25 til 36 er bestilling af ture og udflugter. Se tidspunkter og priser under de enkelte arrangementer.Bemærk at der er et max. deltagerantal på mange ture.

KONCERTER M.M.

Felterne 37 til 41 er bestilling af koncerter m.m.

DANSEKURSER.

Felterne 42 - 45: Her kan du bestille billetter til diverse dansekurser og Fanøbal. Se tidspunkt og pris under det enkelte kursus.

FOR SPILLEMÆND.

Felt 46. Hvis du vil deltage i landsstævnet som spillemand skal du skrive instrument/instrumenter her.

Felt 47. På grund af det dalende deltagerantal og hensynet til stævnets økonomi, er det blevet besluttet at det kun er et begrænset antal spillemænd der kan tilmelde sig til vagtplanen, og herved få refunderet stævnemærket. Antallet fastsættes af stævnets musikudvalg.
Hvis du ikke tilmelder dig som aktiv spillemand, kan du stadig være med til at spille til legestuer, men du bestemmer du selv hvor og hvornår du vil spille.

Felt 48. Sæt kryds her hvis du vil deltage i Festforestillingen som spillemand.

Felt 49. Hvis I er en gruppe der gerne vil spille som angivet i felterne 51 til 53, så skriv et gruppenavn her.

Felt 50. Telefonnummer til en kontaktperson.Felt 51 - 53. Vælg hvor I evt. vil spille som gruppe.

Felterne 54 og 55. Her kan du tilmelde dig til 2 forskellige spille-kurser. Se tidspunkter og priser under arrangementerne.

B&U AKTIVITETER.

Felt 56 - 62: B&U arrangementer. Se omtale og pris på formularen. Bemærk aldersgrænserne.

UDEN MAD OG DRIKKE .....

Felterne 63 til 68: Bestilling af morgenmad. Kr. 35,- pr. dag

Felterne 69 - 72: Bestilling af varm aftensmad. mandag, tirsdag, torsdag og fredag.
Der kan hver dag vælges mellen "dagens ret" og Burger. Kr. 100,- pr dag.

Felt 73. Her kan der skrives en kort bemærkning til din tilmelding. (F.eks. strømbehov af helbredsmæssige årsager, handicapplads ell. lign.)

Felt 74. Her kan du bestille mad til fællesspisningen onsdag aften. Det er muligt at få en Vegetar-, Veganer- eller en menu der tager hensyn til allergi. Skriv evt. ønsker i Bemærkningsfeltet.

AFSLUTNING AF BESTILLINGEN. 
Når formularen er udfyldt klikkes på "Tilføj til kurv", hvorefter man kan starte forfra med en ny tilmelding.
Når alle tilmeldinger er "Tilføjet i kurven" går man videre til betaling for alle tilmeldte.
Den der tilmelder sig først vil blive betragtet som "gruppeleder" og vil ud over sin egen tilmelding modtage e-mails med oplysninger om alle der er tilmeldt samtidig.
Der vil også blive sendt bekræftelse med alle oplysninger til alle andre, hvis der er angivet en E-mail adresse.

BEMÆRK: Rul evt. op til toppen af siden for at se betalingsfeltet.

VIGTIGT!
Med din registrering giver du tilladelse til at vi opbevarer persondata om dig, der er relevante og tilstrækkelige i forhold til formålet. Vi sikrer, at dine persondata behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. Vi videregiver ikke dine oplysninger til en 3-part, men opbevarer dem sikkert i henhold til gældende persondataforordning. Såfremt du ønsker at få oplyst, hvilke oplysninger vi opbevarer, kan du rette henvendelse til sekretariatet på adressen folkedans@folkedans.dk. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Det gør du ligeledes på ovennævnte mailadresse.